måndag 29 juni 2009

värme = kärlek!

Ja, nu var det ett tag sen jag bloggade, så får väl uppdatera lite läge. Igår var jag ute hos min far, åkte lite mc å badade, fick fina bilder på mig själv, å vi såg en tjej som inte kan varit mer än 14-16år gammal, men hon visste mycket väl att hon såg 'bra' ut, sätter det inom fnuttar, då det faktist är vad gemene man skulle säga som går på allt som sägs om hur man ska se ut, enligt tidsskrifter mm. Personligen var jag inte så imponerad, om det är så man ska se ut för att få sig ett skjut eller förhållande vill jag nog förbli utan å hålla mig långt borta, men det är min åsikt. Har nog aldrig tyckt speciellt mycket som den generella befolkningen, å det står jag för, jag kan vara udda på den punkten. Visst har utseendet en betydelse, det förnekar jag inte, men i min värld är pinnsmala flickar inte ett alternativ, nej jag föredrar 'normalbyggda', vet inte vad som är normalt, därav fnuttarna igen.

Nåja, idag liksom igår var det VARMT! jag klagar inte, skönt att sommaren och värmen äntligen är här, men min gode vän Anders ringde å frågade om jag skulle med till parken å dricka öl, ja där bangar jag inte, visst det var inte Gröningen, men det var trevligt, öl i goda vänners lag slår det mesta, sen att vädret var underbart sög ju inte direkt ;).

framåt 1.00 när kelly's stängde var jag relativt nykter med tanke på alkoholintaget under kvällen samt värmen, men kände att en promenad hem inte vore fel, så jag började traska, ringde Linda, men vi behövde båda utföra naturliga behov, så detta gjordes, sen sms'ade jag på vägen hem om hur korkad jag var som gick istället för att spendera natten hos anders i majorna, ja majorna gillas inte direkt, men det var närmare då, ungefär 5min vagn mot 40-50min gångväg. Nåväl, nu är jag hemma å snurrar lite musik i spelarn, arg på msn som vägrar funkadera, men men, man kan inte få allt, på onsdag snackade vi om att demonstrera mot den nya korkade lagen som gick ut på att gatumusik skulle bli förbjudet i göteborg. Ja det känns luddigt om vad som menas med det, får man inte spela på sin bandare längre i stan, eller ha instrument å spela på? ja jag vet inte, men stör mig det gör jag, allt skall förbjudas.

Jag har även kommit på att männskligheten i allt sitt sinne förmodligen kommer spränga denna planet innan vi ens vet var vi själva ska ta vägen, vissa dagar funderar jag på vad mänskligheten åstadkommit mer än att förstöra, det är ju inte direkt som att vi är oskyldiga till att världen ser ut som den gör, vi skitar ner, vi dödar, å vi 'lever' men ändå så kan vi inte ens komma överens, utan måste kriga, förr var jag väldigt sådär 'religion är fel å har åstadkommit så mkt elände å krig' förvisso är väl det sant, men tror det ligger i mänsklighetens natur att kriga å slåss, tror inte jag kommer förstå allt av detta imorgon, men då är det en ny dag.

Tomorrow is the beginning of the end.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar